نکات کلیدی اجاره خودرو

یکی از تفریحات دوست داشتنی و هیجان انگیز در ایام نوروز، سفر با خودروهای لوکس مسافرتی هستند.. بسیاری از خانواده‌ها در طول سال و به دلایل مختلف امکان و شرایط خرید خودرو را ندارند. یکی از موارد بسیار مهمی که افراد باید در خصوص برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی در نظر بگیرند رزرو خودرو مناسب پیش از عزیمت به سفر است. بسته به سلایق و وضعیت مالی و مقصد مورد نظر، افراد می‌توانند نسبت به رزرو ماشین اقدام نمایند. حال با توجه به اهمیت اجاره خودرو مناسب برای سفر برای مدت زمان مشخص، در این مقاله”نکات کلیدی اجاره خودرو در سال۱۴۰۲” به طور کامل مواردی که باید پیش از اجاره خودرو در سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

از طریق اینترنت جستجو کنید

یکی از راههای یافتن خودرو برای مسافرت، جستجو از طریق سایت‌های اینترنتی است. سایت‌های مختلفی رنت خودرو با معرفی کامل ماشین های قابل اجاره، شرایطی را رقم می‌زنند تا متقاضیان پیش از اجاره به اطلاعات کاملی از خودرو دست پیدا کنند. حتی از زوایای مختلف به عکس‌های دسترسی پیدا کنند. اما نکته بسیار مهمی که در خصوص اجاره خودرو از طریق اینترنتی باید در نظر بگیرید این است که نسبت به سایت مورد نظر اعتماد کامل را بدست آورید و بدون تحقیق و بررسی هیچ اقدامی نکنید.

همچنین برخی از سایت‌ها به طور دقیق نسبت به دسترس بودن خودرو در تاریخ مورد نظر مسافران، اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان قرار نمی‌دهند. به همین خاطر توصیه می‌شود اگر شماره‌ای از صاحب خودرو در سایت مربوطه درج شدِ است، تماس حاصل فرمایید تا نسبت به دسترس بودن خودرو اطمینان حاصل نمایید. یکی از مزایای مثبت اجاره خودرو از طریق سایت‌های اینترنتی، مقایسه قیمت ماشین ها و امکانات آنهاست. چنین شرایطی قطعا در اجاره ماشین نسبت به حضوری بسیار مناسب است و بهتر می‌توان تصمیمات لازم را اخذ کرد.

به هیچ عنوان عجله نکنید

از جمله نکات مهم پیش از اجاره خودرو بررسی دقیق آن به لحاظ سالم بودن، امکانات، شرایط قرارداد و .. است. پس از آنکه خودرو مورد نظر را از طریق اینترنت انتخاب کردید برای پرداخت مبلغ اجاره آن به هیچ عنوان عجله‌ای نداشتِ باشید. احتمال دارد خودرو هنوز در دست دیگری اجاره باشد و این موضوع ممکن است نارضایتی مسافران را به همراه داشتِ باشد. در صورتی که به صورت حضوری در شرکت اجاره خودرو مورد نظر حضور پیدا کنید، نسبت به این مسائل آگاهی پیدا خواهید کرد.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید مربوط به این است که عکسی را که در آگهی دیده اید با خود خودرو یکی باشد و هیچ تفاوتی نداشتِ باشد.

لازم به ذکر است به بعضی عوامل دیگر که مرتبط با اجاره ماشین هستند و باید آنها را نیز در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • مدل خودرو
  • فضای خودرو
  • سالم بودن خودرو
  • قیمت خودرو
  • مکان هایی که آن شرکت خودرو اجاره می دهد

تمام نکاتی که در این بخش از اجاره خودرو به آن اشاره شد مربوط به سایت‌هایی است که امکان رزرو غیرآنلاین وجود دارد.برخی از سایت‌ها در شرایطی برای شما رزرو خواهد شد که مبلغ اجاره را به صورت آنلاین پرداخت کنید و امکان بررسی خودرو پیش از پرداخت وجود نخواهد داشت.

نسبت به نظافت خودرو حساس شوید

اگر قرار است خودرو خود را به مسافران اجاره دهد باید حتما خودرو را تمیز کند و بعد تحویل مسافران دهد. علاوه بر این موضوع مسافر نیز باید بعد از اینکه قرار شد اجاره را به مالکش تحویل دهد باید ماشین را مرتب کند و نظافت شدِ بازگرداند. لازم به ذکر است بگوییم که هیچ گونه وجی از مسافر نباید برای نظافت گرفتِ شود. اگر زمانی خودرویی را اجاره کردید باید حتما به نظافت توجه کنید.

به هیچ عنوان وجهی را پرداخت نکنید!

پس از آنکه خودرو خود را انتخاب کردید باید ابتدا آن را تست کنید و بعد مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. بعضی از ماشین ها ممکن است بصورت اینترنتی رزرو شده باشد در این صورت باید حتما تاییدیه را دریافت کنید. قابل ذکر است اکثر خودروهای اینترنتی هزینه خودرو را به حالت بیعانه‌ای از شما دریافت می‌کنند. در نهایت گفته می‌شود میزان مبلغ و بیعانه از طرف مالک و مسافر بصورت توافقی مشخص می‌شود.

به تمامی قوانین پای بند باشید

مسافران و افراد باید تمامی قوانین و شئونات مربوطه را رعایت کنند. برای درک بهتر این موضوع می‌توان گفت اگر می‌خواهید موسیقی گوش کنید صدای آن را در بعضی از ساعت‌ها کم کنید، همچنین حیوانات خانگی را با خود به سفر نبرید و اگر زمانی قصد داشتید حیوان خانگی خود را همراه داشتِ باشید حتما از این موضوع مطلع شوید که آیا آن خودرو که انتخاب کرده‌اید برای حیوان شما مکان جداگانه ای دارد یا خیر.

چگونه یک ماشین اجاره کنیم (بهترین نکات اجاره ماشین)

 

نکات کلیدی اجاره خودرو در سال۱۴۰۲