اجاره یا خرید خودرو کدام یک بهتر است

این یک تصمیم بزرگ است. پس از خرید خانه، یک ماشین جدید دومین خرید بزرگی است که اکثر مردم می توانند انجام دهند. برای کمک به شما در این نقطه عطف، ما جوانب مثبت و منفی هر دو گزینه را جمع آوری کرده ایم؛ در این مقاله”اجاره یا خرید خودرو” همراه ما باشید.

سوالات متداول

اجاره یا خرید خودرو

آیا اجاره ماشین می تواند در پول من صرفه جویی کند؟

اگر در یک منطقه شهری مانند تهران که وسایل نقلیه عمومی در دسترس است زندگی می کنید و نیازی به استفاده هر هفته از ماشین ندارید، کرایه ماشین به جای خرید برای شما بسیار ارزان تر است.

ارزش اکثر خودروها از زمانی که آنها را می‌خرید کاهش می‌یابد، اما اگر خودروی شما برای روزها و هفته‌ها در یک مکان بیکار باشد، ممکن است حتی سریع‌تر از زمانی که هر روز از آن استفاده می‌کنید خراب شود. به طور خلاصه، اگر از زندگی شهری لذت می برید، خرید ماشین ممکن است یک هزینه کاملا غیر ضروری باشد.

آیا بهتر است ماشین اجاره کنیم یا بخریم؟

بدیهی است که کرایه و خرید خودرو دارای مزایا و معایبی است. تصمیم نهایی شما بستگی به این دارد که چقدر می توانید هزینه کنید و چرا به وسیله نقلیه نیاز دارید.

اگر اغلب رانندگی نمی‌کنید، یک اجاره خودرو برای شما عالی است. اگر می خواهید قبل از خرید یک ماشین لوکس را امتحان کنید، اجاره یا اجاره طولانی مدت ممکن است جذاب باشد.

با این حال، اگر یک راننده مکرر هستید، قصد دارید مسافت های طولانی را طی کنید و می خواهید هنگام ارتقاء مقداری پول نقد داشته باشید، احتمالاً ترجیح می دهید ماشین بخرید.

اجاره خودرو برای چه کسانی است؟

افرادی که برای اجاره ماشین مناسب هستند:

اجاره خودرو برای «افرادی که به طور موقت به خودرو نیاز دارند» مناسب است. اگر می خواهید برای چند ساعت یا چند روز از ماشین برای خریدهای کوچک، مسافرت در تعطیلات متوالی، عروسی یا خانه تکانی استفاده کنید، اجاره ماشین بهترین راه است.