تصادف با ماشین اجاره ای

اجاره خودرو در سال های اخیر بسیار رایج شده است. دلیل این امر این است که ماشین های اجاره ای در سفرهای کاری یا تعطیلات سود بیشتری دارند. از آنجایی که شما برای مدت معینی از وسیله نقلیه استفاده خواهید کرد، نیازی به پرداخت هزینه هایی مانند مالیات، بیمه موتور و بیمه رانندگی نداریم. با چنین مزیت هایی کرایه ماشین روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اگرچه اجاره خودرو رایج است، اما سوالات زیادی در مورد این موضوع وجود دارد. در ابتدای این سوالات، ” اگر با ماشین اجاره ای تصادف کردیم چه کنیم؟” سوال پیش می آید

اگر با ماشین کرایه ای تصادف کردید، کاری که باید انجام دهید با توجه به موقعیت تصادف متفاوت است. این تصادف می تواند رانندگی در حالت مستی، تصادف رانندگی مرگبار یا تصادفی باشد که با آسیب جزئی از آن جلوگیری شده است. جدای از این مثال ها، طبق قراردادی که بین شما و شرکتی که وسیله نقلیه را اجاره می کنید، کاربردهای متفاوتی وجود دارد.

علیرغم احتمال تصادف با خودروی کرایه ای، سوالاتی در این زمینه وجود دارد که کنجکاو برای پاسخ است. در این مقاله”تصادف با ماشین اجاره ای” به این سوالات پاسخ خواهیم داد که در صورت تصادف خودروی اجاره ای چه باید کرد و خسارت را چه کسی پرداخت می کند.

در صورت تصادف با ماشین اجاره ای چه باید کرد؟

وقتی با خودروی کرایه‌ای تصادف می‌کنید، ابتدا باید خونسرد باشید و احتمال تلفات جانی یا جراحتی را بررسی کنید. اگر تصادف کرده اید که سلامتی انسان در خطر نیست، کاری که می توانید با توجه به نوع حادثه انجام دهید به شرح زیر است:

  • اگر می دانید هنگام تصادف با خودروی کرایه ای چه کاری باید انجام دهید، می توانید بدون هیچ مشکلی این روند را مدیریت کنید. وقتی با ماشین کرایه ای تصادف می کنید؛ شما باید بدون تغییر موقعیت وسیله نقلیه با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید. سپس باید گزارش تصادف بگیرید و گزارش الکل بگیرید تا ثابت کنید مست نبودید. اگر منطقه ای که حادثه را تجربه کردید در منطقه ژاندارمری قرار دارد، باید به نزدیکترین ایستگاه ژاندارمری مراجعه کنید و اظهار نظر کنید و از شاهد عینی گزارش بگیرید.
  • اگر وسیله نقلیه دیگری در تصادفی که با وسیله نقلیه اجاره ای تجربه کردید درگیر شده است: باید فتوکپی گواهینامه و گواهینامه رانندگی راننده وسیله نقلیه دیگر و فتوکپی سیاست ترافیک وسیله نقلیه را دریافت کنید. علاوه بر این، شما باید گزارش تصادف داشته باشید. ضمن حفظ گزارش تصادف، از نقاط آسیب دیده خودرو عکسبرداری شود.

علاوه بر معیارهایی که در نتیجه تصادف اعمال خواهید کرد، بهتر است با شرکتی که وسیله نقلیه خود را از آن اجاره کرده اید تماس بگیرید.

در صورت تصادف با ماشین اجاره ای چه باید کرد؟

خسارت خودروی کرایه ای را چه کسی پرداخت می کند؟

وقتی با خودروی کرایه‌ای خود تصادف می‌کنید، با در نظر گرفتن موقعیت‌های مختلف، هزینه خسارت چه کسی پرداخت می‌شود. می‌توانیم این وضعیت را با مثال‌هایی به شرح زیر توضیح دهیم؛

  • اگر شما مقصر حادثه رانندگی هستید: ممکن است شرکت اجاره خودرو از شما درخواست کند که درآمد اجاره از وسیله نقلیه در طول فرآیند تعمیر خودرو دریافت شود. این وضعیت “از دست دادن اجاره” نامیده می شود. ضمناً بیمه راهنمایی و رانندگی خسارت وارده به وسیله نقلیه را جز در مواردی پوشش می دهد و در صورتی که وسیله نقلیه کاملاً بیمه شده باشد، بیمه اتومبیل آن را پوشش می دهد.
  • اگر در زمان حادثه تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر بوده اید، ۱۰۰% مقصر محسوب می شوید. اگر شما با چنین شرایطی مواجه هستید، بیمه رانندگی یا بیمه خودرو خسارت وارده به وسیله نقلیه را پوشش نمی دهد.
  • اگر طرف مقابل در حادثه مقصر باشد، بیمه و بیمه تردد طرف مقابل هزینه ها را پوشش می دهد.
  • اگر قرارداد اجاره ماشین شما شامل همه چیز باشد، هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. مسئولیت خودرو بر عهده شرکت اجاره خودرو می باشد.